Šiuo metu yra prisijungę 46 svečiai ir 7 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos LGBT+ svetainė
Pranešk

Apklausa

Ar \"Laisvės partija\" turėtų palikti daugumą, jei taip ir nesulauks koalicijos partnerių palaikymo dėl Narkotikų dekriminalizavimo ir Partnerystės įstatymo?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 120, komentarų: 0

Renginiai

Žmogaus teisių diena 12/10 - 12/10

Visi renginiai »

Reklama



Autorius Martynas, pirmadienį, 2021.11.22 08:31. Perskaityta 184 kartus

Kad mokiniai suprastų LGBTQ+ bendruomenės praeitį ir dabarties iššūkius, būtina, kad istorijos ir socialinių mokslų mokytojai į savo pamokas įtrauktų LGBTQ+ istoriją. Pažanga šioje srityje jau gali pasidžiaugti Ispanija, kurios nemaža dalis valstybinių mokyklų yra įpareigotos kalbėti šia tema. Dar toliau pažengta Jungtinėse Amerikos Valstijose. Čia Kalifornija, Naujasis Džersis, Koloradas, Oregonas, Ilinojus ir Nevada priėmė įstatymus, įpareigojančius įtraukti LGBTQ+ turinį į istorijos ir socialinių mokslų pamokas.

Mokykla // Aut. Taylor WilcoxMokykla // Aut. Taylor Wilcox

Naujojo Džersio įstatymas išplečia šį reikalavimą įpareigodamas LGBTQ+ temą integruoti į visus akademinius dalykus. Rugsėjo mėnesį Škotija taip pat įpareigojo LGBTQ+ tematiką integruoti į mokymo programas. Kodėl ši tema tokia svarbi ir naudinga studentams, mokytojams ir bendruomenėms?

LGBTQ+ bendruomenė XXI amžiuje yra daug labiau matoma nei ankstesniais laikais. LGBTQ+ personažai dažniau pasirodo knygose, televizijos laidose ir filmuose. Apie LGBTQ+ asmenis ir bendruomenės problemas rašo žiniasklaida. Jaunimas, kuris nėra susidūręs su šia problematika negeba suprasti konteksto ir lygiavertiškai dalyvauti diskusijose. Dar daugiau, neturint pagrindinių žinių tam tikrame žmonių rate neinformuoti jaunuoliai gali atsidurti nepatogiose situacijose komentuodami tai, ko iš esmės nesuvokia.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad norint paskatinti mokinius mokytis istorijos – jie turi joje atrasti ir save. Įtraukusis ugdymas neįmanomas, jei jis vengia kalbėti tam tikromis temomis, kurios nėra patogios. Ypač tai susiję su LGBTQ+ moksleiviais, kurie ieško atsakymų ir nerasdami jų mokykloje – informaciją randa ir abejotinos kokybės šaltiniuose. Pasakojimai apie LGBTQ+ istorines asmenybes istorijos pamokose, atspindi įvairias jaunuolių tapatybes bei pateikia tikslesnę istorijos versiją, kuri iš tiesų domina jaunuolius bei skatina mokytis.

Norint iš tiesų sudominti mokymusi, mokykla privalo atspindėti už jos sienų esančią realybę ir problematiką. Jei mokymosi programa yra izoliuota, ji neatliepia mokinių poreikių ir tampa kažkuo tokiu, kuo privaloma, bet ne norima užsiimti. LGBTQ+ temų integracija leidžia atspindėti už mokyklos ribų esančią kultūrą, diskusijas ir iššūkius. Dar daugiau - LGBTQ+ istorija atveria mąstymą ir sukuria tikrus pokyčius tiek studentams ir tiek mokyklų bendruomenėms.

Pagarba tapatybei leidžia gerbti kiekvieną mokinį ir leisti jam saugiai jaustis mokykloje. LGBTQ+ istorija ugdo supratingumą, empatiją ir užuojautą, ypač kai mokiniai istorijos įvykius patiria kartu. Nepriklausomai nuo to, kokį LGBTQ+ turinį mokytojai pasirenka mokyti, jų pastangų rezultatai gali pranokti lūkesčius, kai kalbame apie patyčių prevenciją, kovą su diskriminacija.

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis