Šiuo metu yra prisijungę 143 svečiai ir 7 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos gėjų ir lesbiečių svetainė
LGBT paramos gruopė

Apklausa

Ar Lietuva paskutinė Europoje įteisins tos pačios lyties porų sąjungas?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 727, komentarų: 11

Reklama


Renginiai

Tarptautinė Holokausto aukų atiminimo diena 01/27 - 01/27

Gay Naked party @ Glamour Gay Sauna 01/20 22:00 - 01/21 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Diamond Dogs Party Nite @ SOHO 01/20 22:00 - 01/21 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Sunday Chill @ Glamour Gay Sauna 01/21 20:00 - 01/22 03:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Underwear party @ Glamour Gay Sauna 01/26 22:00 - 01/27 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Too Late to RuPaulogize @ SOHO 01/26 22:00 - 01/27 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Who Let The Dogs Out? @ SOHO 01/27 22:00 - 01/28 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Visi renginiai »

Autorius Tomas V. Raskevičius, antradienį, 2016.11.01 09:03. Perskaityta 7307 kartus

Nors žalia spalva nusidažiusioje valstietiškoje Lietuvos padangėje valdančioji koalicija dar tik formuojama, jau dabar aišku, jog 2016 metų Seimo rinkimus LGBT* bendruomenė pralaimėjo triuškinamai. Absoliuti dauguma rinkimuose dalyvavusių gyventojų rinkosi tokią Lietuvos viziją, kurioje vietos mums paprasčiausiai nėra. Manote, kad per ateinančius ketverius metus tiesiog nebus „progreso“, pavyzdžiui, įteisintų tos pačios lyties partneryčių? Bijau, kad apsirinkate – gerai būtų, jei po atėjusios „Naisių žiemos“ apskritai išgyventume kaip bendruomenė.

Tomas V. RaskevičiusTomas V. Raskevičius

Į Seimą neišrinktos dvi pagrindinės LGBT* bendruomenės sąjungininkės – socialdemokratė Marija Aušrinė Pavilionienė (6 673 pirmumo balsai) ir liberalė Dalia Kuodytė (9 970 pirmumo balsų). Šios dvi nuostabios moterys vienareikšmiškai įeis į LGBT* sąjūdžio istoriją Lietuvoje. Tada, kada į mus skriejo dūminiai užtaisai ir kiaušiniai, Dalia ir Marija Aušrinė kartu su mumis ėjo Baltic Pride kolonos priekyje. Nors nė viena iš jų „nevaldė“ žmogaus teisių dienotvarkės Parlamente, šių politikių durys visuomet buvo atviros LGBT* bendruomenės atstovams – nesvarbu, po kurios organizacijos vėliava. Šiandien jos abi kartu sudėjus daugiamandatėje apygardoje renka viso labo 16 643 pirmumo balsus – toks tad simbolinis mūsų bendruomenės „ačiū“ šioms žmogaus teisių superherojėms.

Šių Seimo rinkimų kontekste itin populiarūs buvo „atsinaujinimo“ lozungai. Atsinaujinti bandėme ir mes, Lietuvos LGBT* bendruomenė. Partijų sąrašuose atsirado net du (!) sektoriniam, būtent – LGBT* asmenų žmogaus teisių – interesui atstovaujantys kandidatai, siekiantys rinkti LGBT* bendruomenės balsus. Tai 115-uoju numeriu Socialdemokratų partijos sąraše įrašytas Artūras Rudomanskis (428 pirmumo balsai) ir 78-uoju numeriu Liberalų sąjūdžio sąraše įrašytas Marius Gorochovskis (2 886 pirmumo balsai). Kai kurie komentatoriai „didžiuliu progresu“ vadino jau vien šių dviejų atvirai homoseksualių vyrų kandidatavimo faktą, atrodo, pamiršdami, jog už lango 2016 metai, o Lietuva gyvena Europos, o ne kokioje nors kitoje Sąjungoje. Kita vertus, „progresas“ baigėsi nė neprasidėjęs – suskaičiavus balsus, Marius su Artūru kartu sudėjus surinko viso labo 3 314 pirmumo balsų.

Kurį laiką maniau, jog man, kaip LGL darbuotojui, būtų paprasčiausiai neetiška viešojoje erdvėje komentuoti Mariaus ir Artūro rezultatus Seimo rinkimuose. Kita vertus, mane, kaip politiškai aktyvų LGBT* asmenį, paprasčiausiai apstulbino Mariaus pareiškimai, kuriuose jis savo pasirodymą Seimo rinkimuose apibūdino kaip „sėkmę“, atversiančią kelią „startinėms pozicijoms“ kituose rinkimuose. ¡Dios mío! Sėkmė, dalyvaujant rinkimuose į Seimą, yra viena – laimėta parlamentaro kėdė. Ir šiandien fortūna šypsosi Petrui Gražuliui, Rokui Žilinskui, Jonui Rimantui Dagiui ir kitiems, o ne Jums, Mariau ir Artūrai. Ar paklausėte savęs – kodėl?

Paskaičiuokime. Šiandien Lietuvoje yra 2.8 milijono gyventojų. Aktyvumas rinkimuose siekia apie 50 % – potencialiai balsuoja apie 1.4 milijono rinkėjų. Labai grubiai tarkime, kad 10 % rinkėjų priklauso LGBT* bendruomenei arba LGBT* klausimas Jiems yra ypatingai svarbus (pavyzdžiui, turi LGBT* vaikų). Iš esmės tai reiškia, jog kalbame apie 140 000 potencialių pirmumo balsų. Gerai, sutinku – šiek tiek įsijaučiau. Tikrai ne visi LGBT* bendruomenės nariai būtų linkę ar pasiruošę balsuoti sektoriškai, t. y. pagal LGBT* liniją. Kiek tokių būtų? Apsistokime ties pesimistiniu variantu – 30 % būtų pasiruošę atiduoti savo balsą už charizmatišką, kompetentingą ir išimtinai LGBT* klausimui atstovaujantį kandidatą. Ką tai reiškia skaitine išraiška? 45 000 pirmumo balsai. . . Su tokiu rezultatu šiemet būtume „ėmę“ šeštą vietą konservatorių sąraše, trečią vietą valstiečių sąraše arba pirmą vietą liberalų sąraše.

Sakote, ar mums reikalingas kandidatas, atstovaujantis išimtinai LGBT* bendruomenės interesams Parlamente? Leiskite paklausti priešingai – o ar mums reikalingi tokie parlamentarai, kurie atstovauja išimtinai homofobijai ir niekam daugiau? Leisiu pasakyti sau dar daugiau. Kaip itin skaitlinga socialinė grupė, turėtume gebėti rinkti ne vieną, o net kelis LGBT* kandidatus (juk nebalsuojame už tą pačią partiją). Todėl džiaugtis „sėkme rinkimuose“, surinktus viso labo 3 000 pirmumo balsų, man atrodo, švelniai tariant, keistai . . .

Pasikartosiu – kaip LGBT* bendruomenė 2016 metų Seimo rinkimus pralaimėjome triuškinamai. Ne vien todėl, kad du atviri LGBT* kandidatai surinko viso labo 3 314 pirmumo balsų, bet ir todėl, kad dvi nuosekliausios LGBT* bendruomenės sąjungininkės liko „už borto“. Šiandien galime tik spėlioti, ar Mariaus ir Artūro kandidatavimas socialdemokratų ir liberalų partijų sąrašuose turėjo kokios nors įtakos tam, kad į Seimą nepatektų Marija Aušrinė ir Dalia. Galiausiai, šiandien tai visai nebesvarbu. Privalome ruoštis artėjančiai „Naisių žiemai“, nes žada būti labai šalta. Valstiečių ir žaliųjų partijos primininkas, sudarydamas valdančiąją koaliciją su socialdemokratais, „vertibiniais klausimais“ užtarimo ieškos tarp konservatoriško „talibano“. Situacijos rimtumą iliustruoja artėjantis balsavimas dėl Konstitucijos 38-ojo straipsnio pataisų, kuriomis siekiama atriboti tos pačios lyties poras nuo teisės vadintis „šeima“. Konstitucijos pataisai priimti reikia 94 Seimo narių daugumos. Atmetus socialdemokratų ir liberalų balsus, reikės „atkovoti“ dar septyniolikos Seimo narių balsus tam, kad Konstitucijos pataisa „nepraeitų” (141-17-14 = 110-93 = 17). Jei atvirai, be Dovilės Šakalienės, Tomo Tomilino ir Lino Balso, nežinau net nuo ko pradėti . . .

Kadangi ateinančius ketverius metus, panašu, bandysime grįžti prie „baltiškųjų“ (kaimiškųjų) šaknų, šioje vietoje derėtų prisiminti posakį, jog roges reikia ruošti vasarą. Manau, jog LGBT* judėjimui Lietuvoje atėjo laikas įgauti daugiau politinių spalvų, kurios reikštųsi ne tik per asmenines kandidatų ambicijas būti išrinktiems, bet ir per strategiškai nuoseklų gebėjimą susitelkti ties asmenybėmis, kurios potencialiai galėtų atstovauti mūsų bendruomenės interesams parlamentinėje arenoje. Simboliška, jog šiemet LGBT* kandidatai rinkimuose sugebėjo surinkti viso labo 3 000 balsų – lygiai tiek pat, kiek mūsų atėjo į Baltic Pride 2016 eitynes „Už lygybę!“. Kitos eitynės – jau 2019 matais, kiti Seimo rinkimai – jau 2020 metais. Esu absoliučiai tikras, kad mums pavyks, bet reikia pradėti ruoštis jau dabar.

Tomas V. Raskevičius
Nacionalinės LGBT* teisių organizacijos LGL
Žmogaus teisių politikos koordinatorius

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis

kron

2016-11-01 09:16:57

kitus ketverius metus būtų galima pvz imti bapkes iš ES ir organizuoti visokias išvykas į sodybą, kurti visokius filmukus, šokti ir dainuoti apie gėjus. dar galima skųsti Lietuvą visosms įmanomoms ir neįmanomoms institucijoms, dar rekomenduoju sužlugdyti karjera kokiam muzikantui, jei tik FB užgėręs kokią nesąmonę parašo. taip pat būtina kuo dažniau ir reguliariai eiti į televiziją su visokiomis soc. reklamomis apie gėjus ir apie tai kaip jų niekas nemyli, o kaip jie nori būti mylimi. rekomenduotina kuo daugiau lįsti prie vaikų - indoktrinaciją galima pradėti nuo darželių ir pirmųjų klasių su visokiomis lytinio švietimo pamokomis ir lezbiečių rašytomis pasakomis skaityti nemokantiems vaikams. - Tų vaikų tėvai kituose rinkimuos balsuos tik už gėjus ko gero. na o visų svarbiausia - tai daugiau paradų su gėlytėmis, veliavytiėmis ir balionėliais pradžiai, o vėliau bus galima ir plikom subinėm žygiuoti.

tada ir nušvis vaivorykštė ant Lietuvos. garantuoju, tikrai taip bus.

Sejanus

2016-11-01 17:41:26

Šitas tai ir taip vyksta, tik rezultatai kažkokie nevaivorykštiniai. Ne tik nepritraukia daugiau paramos gėjams, bet atstumia ir daug žmonių, kurie anksčiau palaikė. Bet čia šiaip lyrinis nukrypimas, manau tavo patarimai labai teisingi ir visa tai reikia daryti ir toliau ir jei kas kritikuos ar vadins tolerastais, tai priimti kaip požymį, kad daroma teisingai. Ir per kitus rinkimus tai jau tikrai viskas bus geriau.

ex-boy

2016-11-02 18:48:12

O koks gali buti palaikymas kai organizacija pati sau renkasi valdybas ar užsivadina nacionalinemis..

oscar

2016-11-01 10:50:14

"Paskaičiuokime. Šiandien Lietuvoje yra 2.8 milijono gyventojų. Aktyvumas rinkimuose siekia apie 50 % – potencialiai balsuoja apie 1.4 milijono rinkėjų. Labai grubiai tarkime, kad 10 % rinkėjų priklauso LGBT* bendruomenei arba LGBT* klausimas Jiems yra ypatingai svarbus (pavyzdžiui, turi LGBT* vaikų). Iš esmės tai reiškia, jog kalbame apie 140 000 potencialių pirmumo balsų. Gerai, sutinku – šiek tiek įsijaučiau. Tikrai ne visi LGBT* bendruomenės nariai būtų linkę ar pasiruošę balsuoti sektoriškai, t. y. pagal LGBT* liniją. Kiek tokių būtų? Apsistokime ties pesimistiniu variantu – 30 % būtų pasiruošę atiduoti savo balsą už charizmatišką, kompetentingą ir išimtinai LGBT* klausimui atstovaujantį kandidatą. Ką tai reiškia skaitine išraiška? 45 000 pirmumo balsai. . . Su tokiu rezultatu šiemet būtume „ėmę“ šeštą vietą konservatorių sąraše, trečią vietą valstiečių sąraše arba pirmą vietą liberalų sąraše."

Optimizmu trykštate. Matau visiškai kitokią situaciją. Dauguma, kuriems rūpi su LGBT susiję klausimai, tiesiog savęs nebesieja su Lietuvos politiniu gyvenimu (emigrantai, besiruošiantys emigruoti arba visiškai apolitiški). Vien šios svetainės gayline.lt (vienintelės Lietuvos) aktyvių narių skaičius, atmetus dubliuojamas anketas nesiekia 3000, iš kurių trečdalis nurodo gyvenamąją vietovę užsienyje. Deja, realybė yra tokia, kokią atspindi rinkimai, t.y. apie 1-2 proc. gyventojų rūpi LGBT padėtis, kiti tiesiog nusprendžia kurti savo ateitį emigracijoje. Kituose demokratiškuose rinkimuose (jei tokie įvyks) bus tik dar blogiau.

Oxious

2016-11-01 10:57:37

Dar pridurčiau, kad nemažai daliai jaunesnių gyventojų - jei kažko nėra internete, vadinasi nėra iš viso. Balsavimo internete artimiausiu metu nenusimato. Tad rinkėjų spektras susitrauks iki pensijinio amžiaus bei šalčininkų krašto rinkėjų.

Vajezus

2016-11-01 12:10:52

Vėl tu su savo amžinu niežuliu. Atrodai juokingai, į temą ir ne į temą kišdamas internetinį balsavimą.

Oxious

2016-11-01 12:42:58

Jo visuomet atrodo juokinga tai - kam nepritari. Tačiau net ir tuomet juokas naudingas sveikatai.

Sejanus

2016-11-01 17:43:10

Balsavimas internetu yra vienintelė galimybė turėti teisingus rinkimų rezultatus šiek tiek padirbėjus prie duombazių. Kol tokio nėra, į Seimą pateks ne teisingi, o žmonių realiai išrinkti kandidatai. Kaip apmaudu, ane.

Weltschmerz

2016-11-01 11:30:10

Kokie niekai.

zekas

2016-11-01 12:15:22

LGL''ui, manau, vertėtų pagalvoti apie Pride''o organizavimą Vilniuje kasmet, o ne kas trejus metus, kaip iki šiol. išlaidų ir pastangų, žinoma gerokai daugiau būtų. bet, manau, ir teigiamo poveikio būtų daugiau - ne kartą į trejus metus, o kasmet. kad tai iš vien protesto ir pilietinės iniciatyvos virstų ir į miesto šventę, kaip tai yra labiau civilizuotame pasaulyje. kad į tokią šventę būtų galima pritraukti eilinius žmones, ne tik aktyvistus. ypač, kai Vilniuje turim draugišką merą.

o Baltic Pride''ai galėtų kaip ir anksčiau - vykti kas trejus metus visose trijose sostinėse - tiesiog būtų šiek tiek didesnė šventė, didesnis įvykis, nei pamečiui vykstantis Lietuvos Pride.

36525Days

2016-11-01 12:50:49

Balsai gauti bent jau savo jėgomis, o ne ''nacionalinės LGBT asociacijos'' narių pagalba ;)

BayRidge

2016-11-01 13:22:31

Mariau, be didelio patoso LGL''ui ar kitoms org/aktyvistams - ar Liberalų sąjūdis pats savaime galėtų mobilizuoti rinkėjus, jei nebūtų tų, kurie palaiko LGBT agenda politinėje darbotvarkėje ne tik rinkimų metais? Kiek tai realu? (čia, beje, neturiu omeny, kad liberalai patys to nedaro).

Uosis

2016-11-01 15:03:39

Kol LGL kalbės "bedruomenės" vardu neorganizuodama savo valdybos rinkimų toje bendruomenėje ar kitaip neieškos grįžtamojo ryšio su mumis - nereiks nė Naisių žiemos, dūminiai užtaisai ir kiaušiniai - bus kasdienybė. Savo dabartiniu atstovavimu LGL niekaip mūsų neapjungia. Lietuvoje tą daro tik Grinder.
Labai gerbiu Tomą, džiaugiuosi ir didžiuojuosi juo, bet tai tik jo privatus dienoraščio puslapis publikuojamas gayline.lt

DrugeliuMetas

2016-11-01 16:27:16

"... Marius su Artūru kartu sudėjus surinko viso labo 3 314 pirmumo balsų." O čia anketų yra per 64000.

toltec

2016-11-01 18:36:05

Atsiskleidimai, atsiskleidimai, atsiskleidimai. Pokalbiai su savais ir kitais. Kuo daugiau asmeninių pasakojimų - su aplinkiniais ar viešojoje erdvėje. Tik taip bus galima apskritai kalbėti apie LGBT+ bendruomenę Lietuvoje. Dabar net neaišku, ar čia - pralaimėjimas, jei jį patyręs subjektas iki galo nesusiformavęs. Telkiantys asmenys - labai svarbu. Neabejoju, kad jie iškils, sustiprės. Tačiau galimybių (ir pareigą) prisidėti prie pokyčių turi kiekvienas.

toltec

2016-11-01 18:46:51

Kitas dalykas - reikia nustoti žaisti su visokiomis partnerystėmis. Reikia pareikalauti aiškiai - visiško lygiateisiškumo. Tada nebereikės nė kiek apsimetinėti ir komplikuotai aiškinti, apie ką čia eina kalba. Taip ir save gerbsime, ir kiti mus kitaip pradės įžiūrėti. Nes dabar pagrįstai įtarinėja: "Aha, reikalaujate partnerystės, bet jums to nebus gana - po to užsinorėsite ir santuokos bei vaikų!". Tai reikia imti ir sugriauti šitą jų argumentacijos ramstį. Jau dabar reikia pradėti to viešai reikalauti, nieko nebelaukiant.

Oxious

2016-11-01 20:27:08

mano

2016-11-01 21:07:04

Ar dėl to, kad bus internetinis balsavimas, žmonės pradės domėtis politika? Neužkibs už populistinių kabliukų?

UTF16

2016-11-01 21:27:12

Kodėl, tavo nuomone, taip yra? Ir ką būtent pakeistų balsavimas internetu? Ar tikrai popierėlio, kur reikia užbraukti kryžiuką, balsavimo būdelėje pakeitimas ekrano mygtuku būtų toks reikšmingas dalykas?

Sejanus

2016-11-01 23:45:09

Jei žmonės tingi nueiti iki balsadėžių, tai tuo labiau tingės ištisus metus sekti ir domėtis politika. Vadinasi balsuos pusiau randomu, arba kaip bandos piemuo palieps.

Liquido

2016-11-01 21:09:02

Visiems kuriems rupi ateitis - nuosirdus linkejimas emigruoti is tos asaru pakalnes.

RitoRneRo

2016-11-02 12:06:55

Kaip simboliška - šį mano straipsnelį jau perskaitė daugiau žmonių, nei balsavo už LGBT* kandidatus kartu sudėjus! Ačiū visiems už nuomones ir komentarus!

Mamy

2016-11-02 13:35:29

O kiek buvo kvailo jaunatviško optimizmo: štai jau greit....greit galime tikėtis partnerystės įteisinimo Lietuvoje ir t.t Juokas tik ėme iš tokių kalbų

Esco

2016-11-02 15:00:45

Ko noreti is gejku, kai suzinai, kad balsavo uz valstiecius :D
Balsavimas internetu dar maziau vers pamastyti uz ka balsuojama - click ir viskas. O jei jau prisiverti nueiti iki balsavimo apylinkes, tai bent jau beeidamas pamastai uz ka balsuosi.
O dramatizuoti, kad viskas tik blogiau nereiktu - liberalu isrinkta kaip niekad daug, o ir konservatoriu dalis bando atsiriboti nuo talibaniskojo sparno.
Silpnai arba visai nemastanciu yra visose salyse. Va UK, pirma prabalsavo uz Brexita, o po to susimaste tik, kas tai yra ir pradejo klykt ka padare :D

Verkiantys, kad LGBT jaunimas nesidomi politika ir neina balsuot - supraskit, tam jaunimui nei reik partnerystes nei is vis jis ka nors planuoja nei 15 minuciu i prieki. Susitaikykit su tuom.

Asmeniskas klausimas Sejanusui - o tu is viso kodel vis dar LT sedi ir neemigraves pas Liquido, jei taip prastai LT. Ar visgi nujauti, kad su tokiu negatyviu poziuriu i viska, tau ir UK ir NO bus labai prasta.