Šiuo metu yra prisijungę 151 svečias ir 72 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos gėjų ir lesbiečių svetainė
Sauna

Apklausa

Ilgiausių jūsų santykių su antra puse trukmė:

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 1350, komentarų: 9

Reklama


Renginiai

Transseksualų atminimo diena 11/20 - 11/20

Pasaulinė AIDS diena 12/01 - 12/01

Sweet Hard Candy @ SOHO 11/24 22:00 - 11/25 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Sauna Afterparty @ Glamour Gay Sauna 11/24 22:00 - 11/25 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Final Autumn Blast! @ SOHO 11/25 22:00 - 11/26 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Gay Naked Party @ Glamour Gay Sauna 11/25 22:00 - 11/26 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Sunday Chill @ Glamour Gay Sauna 11/26 20:00 - 11/27 03:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Žalgirės 12/31 18:00 - 21:00, Nacionalinis Kauno dramos teatras, Kaunas

Visi renginiai »

Autorius Vytautas Valentinavičius, šeštadienį, 2010.04.10 10:00. Perskaityta 12396 kartus

Istorinėje perspektyvoje miesto plėtrą paskatino gyventojų prieaugis, o taip pat padidėjusi migracija – atvykėliai iš ūkių, kaimų ir mažesnių miestų. Migravimas iš kaimų ir miestelių aktualus ir šiandien. Judumas iš periferijų į didesnius miestus visuomet arba dažniausiai susijęs su naujomis galimybėmis, kurių taip trūko ir trūksta kaimiškose vietovėse.

Vytautas Valentinavičius, „Baltic Pride 2010“ organizacinio komiteto narys, LGL valdybos narysVytautas Valentinavičius, „Baltic Pride 2010“ organizacinio komiteto narys, LGL valdybos narys

Žinoma, kai kas miestą laikė naujų galimybių šaltiniu, tačiau būta ir tokių, kurie jį siejo su dinamizmu ir kūrybiškumu. Kultūra apskritai neatsiejama nuo visuomenės, kuri yra nuolat kintantis darinys. Anot Anthony Giddens, žymaus britų sociologo, kultūra apima du aspektus: nematerialius, tokius kaip įsitikinimai, idėjos bei vertybės, kurios sudaro kultūros turinį, ir materialius, kurie šį turinį išreiškia. Tikėtina, kad kultūrinės vertybės ir normos ilgainiui pasikeičia.

Šiandien, tikriausiai, retas mūsų moterį gali įsivaizduoti be balsavimo teisės, o išsimokslinusį - tik vyriškos lyties atstovą. Tikėtina, kad šių ir daugelio kitų socialinių, politinių ir pilietinių teisių individai neturėtų be socialinių judėjimų, kurie keitė taip giliai įsišaknijusias ir dažną palietusias kultūrines vertybes ir normas. Galių persiskirstymas privačioje ir viešoje erdvėje tapo vienas iš svarbiausių XX a. diskursų, o taip pat homoseksualių asmenų išsilaisvinimo, LGBT judėjimo pradžios laikotarpiu.

Miesto tankumas, kultūrinė ir tautinė įvairovė miestą vaizdavo kaip atvirą veiksmo laisvei bei seksualinei įvairovei, tikriausiai todėl įvairios mažumos, seksualinės subkultūros burdavosi miestuose, kurdavo savo erdves, kurios buvo demonizuojamos ir kontroliuojamos. Nūdieną žinomi ir pripažįstami LGBT ((lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų) išsilaisvinimo ženklai: San Francisko Kastro rajonas (Castro District), Amsterdamas ir New York priemiesčiai buvo vaizduojami kaip hedonizmo, vyrų pasilinksminimo centrai lyginami su „raudonųjų žibintų kvartalais“, kaip antipodas šeimos vertybėms, visuomenės moralei. Vieta ir laikas neatskiriami nuo asmens, jo požiūrio į save, ir, žinoma, pasirinkimo laisvės.

Savęs vertinimas ir požiūris į savo seksualumą, dažnai nulemia vietą ir laiką: dažniausiai tai naktis ir rūsys. Hegemoniškumas ir įsitvirtinęs normatyvumas riboja LGBT erdvių pasirinkimą, tai, kas kuriama sulyginant su nedora ir priešprieša moralinėms vertybėms, tačiau šios erdvės dažniausiai būna vienintelės, kuriose savo lytinį identitetą slepiantis individas gali būti savimi, taip sutvirtindamas vyraujančius stereotipus ir vėl pastatydamas save į demonizuojamojo padėtį.

Būdamas atviresnis tautinei ir kultūrinei įvairovei miestas patraukia ne tik turistus, tačiau ir miestų bei periferijų gyventojus, kurie, kurdami LGBT erdves - „gėjų“ vakarėlius butuose, pirtyse, susibūrimus kavinėse (kino teatras „Kronika“, „Akimirka“, „Lailailuta“, „Relax“, „Obuolys“ „Soho“) - formavo LGBT socialines grupes, kurios ilgainiui virto bendruomene. Suaktyvėjęs dėmesys LGBT asmenims, homoseksualią elgseną prilyginant deviacinei, LGBT asmenų niekinimas sudarė prielaidas „baro lankytojams“ kovoti už erdvę, kuri nežemintų asmens orumo, už bendražmogiškas teises, neskirstant asmens pagal jo seksualinę elgseną ir nediskriminuojant dėl lytinės orientacijos.

Daugiau: Delfi.lt

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis

Psichiatrologas

2010-04-10 10:56:58

80-aisiais metais JAV LGBT socialiniai judėjimai pradėjo aktyviai atsiriboti nuo jaunimo emancipaciją propaguojančių organizacijų kaip NAMBLA. 1986m. vienas garsiausių pirmųjų gėjų aktyvistų Harry Hay protesto prieš tokį ostrakizmą per gėjų eitynes ir žygiavo su užrašu ""NAMBLA walks with me". 1994m. jis atsisakė dalyvauti Niujorko parade dėl gėjų judėjimo ostrakizmo politikos. Vietoj to jis dalyvavo alternatyviame parade "The Spirit of Stonewall".

Iš šito pavyzdžio galima matyti, kad pats gėjų judėjimas su laiku įgaudamas perspektyvas susilieti su esteblišmentu - pats pradėjo kurti atskirtį jau savo viduje. Tas pats ir kitur, pvz. Olandijoje tam labiausiai atsiliepė "The Dutch Society for Sexual Reform" žlugimas po kontraceptikų legalizacijos.

Nesulaukę pripažinimo judėjimai buvo palikti susinaikinimui ir diskriminacijai. Traukinys nuvažiavo be jų.

Aquel

2010-04-10 17:15:43

Ne propaguojanciu jaunimo emancipacija, bet propaguojanciu vaiku ir paaugliu isnaudojima vyresnio amziaus vyru seksualiniams polinkiams tenkinti. Geju judejimas kovoja pries isnaudojima ir diskriminacija, namblos siekia itvirtinti isnaudojima, kadangi boys yra finansiskai ir socialiai silpnesni nei men (zr.asociacijos pavadinima). Todel dziugu, kad geju judejimas atsiribojo nuo patriarchalinio parazitinio judejimo.

Aquel

2010-04-10 17:20:47

Beje jei tai butu "North American boys love association" arba "NA men love association" tai butu nieko blogo, bet kai ta asociacija propaguoja seksa tarp vyru ir berniuku, tai nuo jos butina atsiriboti.

Psichiatrologas

2010-04-11 03:41:00

Kaip jau minėjau ankščiau tavo argumentai pagrįsti prielaida, kad visi žmonių santykiai turi būti lygūs. Tokiu atveju valdžia neturėtų egzistuoti, nes ji preziumuoja hierarchiją. Tu esi už valdžią, o ne už anarchizmą, todėl kvaila teigti, kad nori panaikinti santykius, kuriuose egzistuoja nelygybė.

Tas tavo quasi-anarchizmas jau seniai dekonstruotas kaip totali nesąmonė, kuri pati sau prieštarauja.

Jeigu moteris yra finansiškai ir protiškai silpnesnė už vyrą, tai tokius vyro ir moters santykius reikia uždrausti? Jeigu vaikai yra silpnesni už suaugusiuosius, tai reikia uždrausti jų įtaką-valdžią vaikams?

Nesąmonės :)