Šiuo metu yra prisijungę 136 svečiai ir 75 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos gėjų ir lesbiečių svetainė
Sauna

Apklausa

Ilgiausių jūsų santykių su antra puse trukmė:

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 1326, komentarų: 8

Reklama


Renginiai

Transseksualų atminimo diena 11/20 - 11/20

Pasaulinė AIDS diena 12/01 - 12/01

„Žalgirės" 11/19 18:00 - 21:15, Nacionalinis Kauno dramos teatras, Kaunas

Sunday Chill @ Glamour Gay Sauna 11/19 20:00 - 11/20 03:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Sweet Hard Candy @ SOHO 11/24 22:00 - 11/25 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Sauna Afterparty @ Glamour Gay Sauna 11/24 22:00 - 11/25 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Final Autumn Blast! @ SOHO 11/25 22:00 - 11/26 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Gay Naked Party @ Glamour Gay Sauna 11/25 22:00 - 11/26 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Žalgirės 12/31 18:00 - 21:00, Nacionalinis Kauno dramos teatras, Kaunas

Visi renginiai »

Autorius Vytautas Valentinavičius, šeštadienį, 2011.03.12 12:57. Perskaityta 10754 kartus

Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną kalbinu Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio pirmininką, kuris dar 2003-iaisiais metais pasisakė už homoseksualių asmenų teises ir liko neabejingas, kai 2010-aisiais metais pirmą kartą Vilniuje buvo organizuotos eitynės „Už lygybę“.

Eligijus Masiulis / Vytauto Valentinavičiaus nuotr.Eligijus Masiulis / Vytauto Valentinavičiaus nuotr.

Konservatoriai įregistravo Civilinio kodekso pataisas, kuriomis siekiama uždrausti lyties keitimą. Kaip vertinate tokią Seimo narių iniciatyvą?

Pirma, aš labai aiškiai ir atvirai sakau, kad nepritariu tokiai iniciatyvai. Man atrodo, kad tokios atskirų Seimo narių iniciatyvos pirmiausia kertasi su elementariais žmogaus teisių ir žmogaus laisvės apsispręsti principais, kuriuos mes, kaip civilizuota šalis, mano nuomone, turime gerbti. Antra, valdžios įgaliojimai baigiasi ten, kur prasideda žmogaus asmeninis apsisprendimas, žmogaus laisvė ir pasirinkimas. Jeigu šis pasirinkimas nesukelia problemų bendram visuomenės gėriui, tai valdžia iš esmės neturi teisės drausti tokių iniciatyvų. Mano galva, visa tai kyla iš politinių sumetimų, iš esmės labai neapdairiai kurstant visuomenės aistras, bandant ją suskaldyti ir mėginant mobilizuoti tą visuomenę dalį, kuri yra homofobiškai nusiteikusi.


Kokia Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio pozicija bus svarstant šias pataisas ir balsuojant už jas Seime?

Liberalų sąjūdis tikrai nepritars šiam pakeitimui.

Dar 2003-aisiais metais Jūs pasakėte, kad homoseksualių asmenų likimas turi būti išspręstas artimiausioje ateityje. Kaip Jums atrodo, ar ši Vyriausybė apskritai yra pajėgi spręsti LGBT asmenų problemas?

2003-aisiais metais optimizmo, matyt, buvo daugiau, nes artėjo stojimo į Europos Sąjungą laikas, ir akivaizdu, kad, taikydami Europos Sąjungos teisės normas, mes turėtume būti nuoseklūs. Mums turėtų rūpėti ne tik Europos Sąjungos fondai ir pinigai, gaunami iš jų, bet ir bendros vertybės, kurios Europos Sąjungoje jau daugelį metų yra sutartos ir suderintos, nepamirštant ir homoseksualių asmenų problemų. Kalbant apie šią Vyriausybę, riekia aiškiai suvokti, kad ji yra koalicinė vyriausybė, sudaryta iš didesnio konservatyvaus ir mažesnio liberalaus bloko. Šis išsidėstymas vyrauja ir Parlamente. Vyriausybėje dažniausiai laikomasi neutralios pozicijos, nes tie du blokai ne visada sutaria dėl principinių dalykų, požiūrio į homoseksualus, tačiau šioje Vyriausybėje yra ir daugiau klausimų, dėl kurių negalime susitarti.

Jūs esate laikinosios grupės „Už lygybę“ narys. Kaip manote, ar ši grupė galėtų aktyviau inicijuoti LGBT teisių kaitą Lietuvoje?

Ši parlamentarų grupė atsirado kaip reakcija į rezonansinius įvykius Lietuvoje. Šioje grupėje negroju pirmu smuiku, nors linkiu mums visiems: ir darbo grupės nariams, ir šios grupės iniciatoriams, rezultatyviau veikti, kad ši grupė galėtų ne tik reaguoti į homofobiškus politikų ir pareigūnų išpuolius, bet ir konstruktyviau veikti, mėgindama teisine prasme apginti homoseksualų teises.

Liberalų sąjūdis prieš savivaldos rinkimus keletą kartų pasisakė prieš žmogaus teisių pažeidimą, pavyzdžiui, teisingumo ministras neigiamai įvertino P. Gražulio pataisas, kuriomis siekiama bausti „už homoseksualių santykių propagavimą“, ir teigė, kad reikia diskutuoti dėl gėjų partnerystės įteisinimo, tačiau Liberalų sąjūdis Seime nėra aktyvus, kai reikia pasisakyti prieš homofobiškas pataisas. Kaip Jūs komentuosite šią poziciją?

Suvokdami savivaldos specifiką, akcentavome visiškai kitas problemas. Homoseksualų padėties, jų teisių klausimas yra nacionalinės politikos lygmuo ir šiuo atveju aš sutinku, kad aktyvumo trūksta. Parlamente mūsų frakcijos nariai galbūt sutelkę dėmesį į kiek kitokius darbus, tačiau, kai kyla ryškių homofobiškų apraiškų, žinoma, mes reaguojame. Natūralu, kad šiandien kai kurie socialdemokratų nariai problemai skiria daugiau dėmesio ir aktyviai gina žmogaus teises. Manau, kad Armino Lydekos, Žmogaus teisių komiteto pirmininko, perėjimas į Liberalų frakciją galėtų būti papildomas akstinas, skatinantis aktyviau veikti šioje srityje. Manau, geriau vėliau, nei niekada, tad tikiuosi, kad dar šios kadencijos Seimas turi galimybių aktyviau dirbti šioje srityje.

Seimo narė Dalia Teišerskytė yra Liberalų sąjūdžio narė, tačiau jos pasisakymai gana homofobiški. Ar visi liberalų sąjūdžio nariai pritaria šiai liberalų ideologinei minčiai?

Dalios Teišerskytės poziciją gerbiame ir žinome, tačiau tai nėra partijos pozicija. Būdami demokratiški ir tolerantiški, nesistengiame, kad visi partijos nariai kalbėtų unisonu, kita vertus, turime daug nuomonių, kurios skiriasi, nors partijoje vyrauja požiūris, kad turime būti tolerancijos gynėjai, turime formuoti visuomenę, kad būtų gerbiamos visų žmonių teisės. Nemažai šiais klausimais bendraujame su mūsų kolega Leonidu Donskiu, kuris yra Liberalų sąjūdžio deleguotas į Europos Parlamentą ir puoselėja mūsų partijos tolerancijos idėją. Dalios Teišerskytės pavyzdys nėra partijos pozicija, nors mes toleruojame atskirų partijos narių nuomones.

Teisingumo ministras R. Šimašius teigė, kad reikia diskutuoti dėl gėjų partnerystės įteisinimo. Kokia Liberalų sąjūdžio pozicija dėl tokio įstatymo reikalingumo, būtinumo?

Remigijus Šimašius įvairias iniciatyvas ir pasisakymus dažnai derina su partija ir ši jo pozicija atitinka partijos poziciją. Apie partnerystės įstatymą mes kalbėjome dar praėjusią Seimo kadenciją, nors šiandien tai yra tik mūsų pozicija, nes vėlgi grįžtu į realybę. Dėl esančios Seimo daugumos ir vyraujančių Seime nuostatų, sunkiai tikėtina, kad šios sudėties Seime toks įstatymas būtų priimtas. Visgi tai nereiškia, kad neturime tokių klausimų kelti į viešumą. Manome, kad šis partnerystės įstatymas išspręstų labai daug problemų, su kuriomis susiduria homoseksualūs žmonės.

Kaip manote, ar, žvelgdamas į ateitį, Liberalų sąjūdis turėtų aiškiau pasisakyti LGBT teisių klausimais, nes, kai kalbama apie toleranciją ir žmogaus teises, deja, lietuviai nelinkę kalbėti apie toleranciją homoseksualiems asmenims ir jų teisių užtikrinimą?

Žmogaus teisės yra lyg bendra „kepurė“, po kuria neišvengiamai atsiduria konkrečios Lietuvos problemos. Akivaizdu, kad šias problemas reikia spręsti ir, be abejo, labai aktuali problema – homoseksualių asmenų padėtis Lietuvoje. Mes matome, kad Lietuvoje vyksta pavojingų procesų, todėl viename partijos suvažiavime pasisakiau, kad turėtume tvirčiau stoti šių žmonių pusėn ir drąsiai pasisakyti, nors man atrodo, kad tai nei drąsu, nei nedrąsu, tiesiog reikia vykdyti prigimtinę liberalų priedermę – ginti žmogaus laisves, individualų apsisprendimą. Partijoje esame sudarę specialų žmogaus teisių komitetą, ruošiame veiksmų planą ir programą, planuojame, kokius darbus turime nuveikti. Be abejo, reikia skirti pakankamai dėmesio homoseksualių asmenų padėčiai Lietuvoje.

Pasaulyje įvairios nevyriausybinės organizacijos, tarp jų ir studentų savivaldos, pasisako už LGBT teises. Ar Lietuvos studentai, Jūsų manymu, turėtų aktyviau spręsti įvairius socialinius klausimus, ar visgi jie turėtų labiau rūpintis akademiniais reikalais?

Manau, kad tai sena problema. Dar tais laikais, kai prieš 18 ar 19 metų kūrėme Klaipėdos universiteto Studentų sąjungą, ta pačia tema diskutavome. Aš esu šalininkas to, kad studentijai nereikėtų spręsti vien tik akademinių ir savo buities klausimų. Atstovaudama žmogaus teisėms, studentija visada būdavo ta visuomenės dalis, kuri buvo priešakyje, kai reikėjo ginti žodžio laisvę, žmogaus teises. Manau, kad studentija turi per daug intelektualinio potencialo, tad būtų gaila, jeigu apsiribotume tik stipendijų, bendrabučių ar transporto klausimais.

Ko linkėtumėte Gayline.lt skaitytojams ir LGBT bendruomenei?

Palinkėčiau, kad kuo mažiau homofobiškumo reiškinių matytume Lietuvoje, kad politikoje (prie valdžios vairo) atsirastų daugiau žmonių, kurie ne tik deklaratyviai, o realiai, t. y. savo veiksmais, parodytų, kad žmogaus teisės ir laisvė yra viena pamatinių vertybių. Palinkėjimas, kad turėtume valdžią, kuri nesikištų į žmogaus privatų gyvenimą, priešingai, gerbtų žmogų, saugotų jo orumą ir skatintų toleranciją nuo pat vaikystės.

Kalbino ir interviu parengė Vytautas Valentinavičius

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis

GG

2011-03-11 13:05:18

Chameleono spalvos...
Kada naudinga, einame i koalicijas su homofobais, kada reikia nauju balsu elektoratui, postringaujame apie zmogaus teises...

ainas

2011-03-11 14:44:15

Ismintingas laviravimas tarp homofobishku uolu irgi yra taktika. Ar butu naudingiau, jei Masiulis shokinetu per tvora paskui visokius grazhulius ir taip bandytu apginti savo isitikinimus? :}

Wincik

2011-03-11 20:24:35

Na, Liberalų sąjūdžio koalicija su Buškevičiumi, atnešė Kaunui papildomus 2 jaunalietuvius. Kaip vertinti šią draugystę Kauno labui?

Anonimas

2011-03-11 20:43:50

O kaip vertinti socdemų draugystę su konservatoriais Vilniuje? Ką čia jie atnešė papildomai?

Beje Liberalų Sąjudis Kaune ėjo atskiru sąrašu.

Sunday

2011-03-11 20:49:59

Kokius dar papildomus? Jaunalietuviai Kaune turi 4 mandatus, Liberalų sąjudis - 3. Rinkimuose dalyvavo atskirais numeriai, ne jokioje koalicijoje. Tad apie kokius papildomus 2 jaunalietuvius kalbi??

Sejanus

2011-03-13 09:15:14

O kaip siūlytum elgtis? Neiti į koaliciją su homofobais ir palikti homofobus valdyti vienus?

Sunday

2011-03-11 13:27:50

Šaunuolis Masiulis! Daugiau tokių ir gal būt kada nors Lietuvėlė nusikratys viduramžiškos provincialios šalies įvaizdį ir pataps panašį į Vakarų Europos šalis, nes kol kas ji labiau panaši į Vidurio Azijos chanatus.

Oxious

2011-03-11 17:23:15

Tikrai malonu skaityti tokias partijos vadovo mintis. Dabar nekantriai lauksiu jų ir praktikoje :)

Ceol

2011-03-11 19:36:58

Deja, realybė tokia, kad ši partija į būsimą Seimą gali greičiausiai nepatekti :)
Antra - kaip studentija gali rūpintis ne vien stipendijomis ir savo pragyvenimu, kai liberalų įvykdyta aukštojo mosklo reforma universitetus pavertė komercinėmis įstaigomis? Liberalai nėra pajėgūs ginti žmogaus teisių, nes liberalizmas atsovauja privataus kapitalo interesus, o darbininkai (ir įvairios asmenų grupės kurioms "ne taip nusisekė") lieka nuošalyje.

GG

2011-03-11 22:37:48

Butent, kaip dera LLS "sajunga" su Buskeviciumi?

tatro

2011-03-12 15:27:20

Visgi, šaunu, kad toks žmogus kaip E. Masiulis sutiko duoti interviu Gayline.lt