Politinės reklamos nebebus galima pritaikyti pagal seksualinę orientaciją

Skaitymo laikas
Mažiau nei
1 minutė
Perskaityta

Politinės reklamos nebebus galima pritaikyti pagal seksualinę orientaciją

Pen, 03/01/2024 - 12:15
Kategorija:
0 komentarų

Europos Parlamentas patvirtino naujas politinės reklamos taisykles, kuriomis nurodoma kaip reikės žymėti politinę reklamą internete, kad piliečiams būtų lengva ją atpažinti, žinoti jos užsakovus ir kur jie įsikūrė, bei kokia yra reklamos kaina. Vienas iš ribojimų - reklamos užsakovas nebegalės jos gavėjus rinktis pagal jų seksualinę orientaciją.

Kai kurios tarptautinės įmonės jau senokai taiko apribojimus, kuriais reklamas užsakančios įmonės jų platformose galėtų nurodyti jos gavėjus pagal seksualinę orientaciją. Tiesa, tai nebuvo įgyvendinta visur.

Europos Sąjunga apsisprendė, kad bus draudžiama vykdyti reklamos gavėjų profiliavimą pagal atskirų kategorijų asmens duomenis, pavyzdžiui, atskleidžiančius rasinę ar etninę kilmę arba politines pažiūras, taip pat seksualinę orientaciją.

Siekiant užkirsti kelią užsienio kišimuisi, bus draudžiama trečiųjų valstybių finansuojama reklama likus trims mėnesiams iki rinkimų.

„Skaitmeninės technologijos daro piliečius labiau pažeidžiamus dezinformacijai ir užsienio kišimuisi. Dabar labiau nei bet kada svarbu apsaugoti mūsų demokratinius ir rinkimų procesus“, - sakė Europos Parlamento narys Sandro Gozi.

Naujoms taisyklėms pritarė 470 Europos Parlamento nariai, 50 balsavo prieš ir 105 susilaikė. Galutinis teisės akto tekstas jau suderintas su Taryba. Šalims duota 18 mėnesių pasiruošti naujų taisyklių taikymui. Tiesa dalis jų - dėl politinių reklamų finansavimo iš užsienio, jau bus taikomos šių metų Europos Parlamento rinkimų metu.