Kaip tėvai gali padėti LGBTQ+ vaikui pasiruošti mokyklai?
Rugsėjo pradžia daugeliui vaikų yra jaudinantis, bet kartu ir nerimą keliantis metas. O LGBTQ+ jaunuoliams mokykla dažnai tampa ne tik mokslo, bet ir išbandymų vieta – čia jie susiduria su patyčiomis, diskriminacija ar jausmu, kad yra „kitokie“. Tad kaip tėvai gali padėti savo vaikui pasiruošti naujiems mokslo metams?
2021 m. Kanados tyrėjai Jessi Strub, Shelley L. Craig ir kolegos, straipsnyje publikuotame International Journal of Environmental Research and Public Health, nustatė, kad LGBTQ+ paaugliams didžiulę įtaką daro tėvų emocinis palaikymas. Jaunuoliai, kurie jautė, kad jų šeima priima juos ir palaiko, turėjo geresnius psichikos sveikatos rodiklius bei stipresnius socialinius įgūdžius.
Panašias išvadas skelbė ir 2016 metų tyrimas, publikuotas Journal of Child and Family Studies (autoriai Ryan J. Watson, Arnold H. Grossman ir kt.). Jis parodė, kad atviri ir pozityvūs pokalbiai apie vaiko lytinę orientaciją ar lytinę tapatybę stiprina jo pasitikėjimą savimi. Paaugliams itin svarbu girdėti iš tėvų žodžius, kurie normalizuoja jų patirtis, o ne kelia gėdą ar baimę.
Taigi svarbiausia, anot mokslininkų - pačių tėvų rodoma parama. Baimė linkusi persiduoti, jei ja spinduliuoja tėvai. Todėl ramybė, realistinis požiūris ir aiški žinia vaikui, kad jis bet kada gali sulaukti tėvų paramos yra būtent tai, ko labiausiai reikia.
Sabra L. Katz-Wise ir kolegų 2018 metais publikuota studija pabrėžė, kad tėvai gali aktyviai prisidėti prie saugesnės mokyklos kūrimo. Jie gali bendradarbiauti su mokytojais, kalbėti apie įvairovės priėmimą bei skatinti prieš patyčias nukreiptas iniciatyvas. Tokios pastangos sumažina LGBTQ+ vaikų patiriamą stresą ir didina jų motyvaciją mokytis.
Ne mažiau svarbu, kad tėvai taptų savo vaikų advokatais. 2010 m. Caitlin Ryan tyrimas, publikuotas Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, atskleidė, jog LGBTQ+ jaunuoliai, sulaukiantys aktyvaus tėvų palaikymo, rečiau patiria depresijos simptomus ir yra labiau atsparūs patyčioms. C. Ryan pabrėžia, kad tėvų vaidmuo gali tiesiogiai nulemti vaiko emocinę sveikatą mokyklos aplinkoje.
Tai rodo, kad tėvai neturėtų apsiriboti paramos ženklais namuose, bet imtis aktyvių veiksmų apsaugoti savo atžalos interesus švietimo įstaigoje. Nors dalis vaikų to niekada nepripažins, jie laukia tėvų užtarimo ir įsikišimo. Tai jiems yra konkretus ženklas, kad jie nebus palikti vieni kovoti su iššūkiais mokykloje.
- Prisijunkite arba užsiregistruokite jei norite komentuoti
