ES apklausa atskleidė tragišką LGBTQ+ padėtį Lietuvos švietimo įstaigose
Europos Sąjungos pagrindinių teisių agentūros apklausa rodo, kad Lietuvos švietimo įstaigose LGBTQ+ žmonių diskriminacija paplitusi labiausiai iš visų sąjungos šalių. Daugiau nei pusę jaunuolių slepia savo priklausymą LGBTQ+ bendruomenei.
Švietimo srityje (tiek studentai, tiek jų tėvai) patyrė daugiausia diskriminacijos Europos Sąjungoje. Tyrėjams apie tokias patirtis pranešė 34% respondentų iš Lietuvos, 31% - Bulgarijos ir 30% iš Rumunijos bei Kipro. Mažiausiai tokių patirčių turėjo Suomijos (6%), Nyderlandų (7%) ir Švedijos (9%) gyventojų.
„Ir vėl Lietuva išsiskiria blogiausiais rodikliais. Jie atskleidžia, kad visuomenė, neva gindama tariamas vertybes, traumuoja vaikus. Pasekmes žmogus gali jausti visą savo gyvenimą“, - sako GayLine.LT redaktorius Martynas Norbutas.
Europos Sąjungos vidurkis rodo, kad 49% moksleivių ir studentų slepia savo priklausymą LGBTQ+ bendruomenei. Lietuvoje tokių yra net 56%. Tyrimas rodo, kad dažniausia Europoje slapstosi gėjai ir trans moterys (59%), lesbietės (42%) ir biseksualūs žmonės (40%).
Beveik pusė respondentų (49%) iš visų Europos Sąjungos šalių teigė, kad jie dažnai girdėjo ar matė išsakomus neigiamus komentarus ar elgesį nukreiptą prieš mokyklos draugą ar bendraamžius, kurie buvo aplinkinių priskiriami LGBTQ+.
Apklausa rodo, kad LGBTQ+ jaunimas nesulaukia užtarimo iš mokyklos administracijos ar mokytojų. Tik 18% LGBTQ+ studentų Lietuvoje sakė, kad mokykloje buvo žmonės, kurie dažnai ar visada juos palaikė, gynė ar saugojo. Europos Sąjungos vidurkis šioje srityje yra 32%.
„Tai yra akivaizdi švietimo sistemos spraga. Moksleiviai nėra ginami tų, kurie turėtų užtikrinti jų saugumą mokymosi metu“, - teigia M. Norbutas. – „Tai rodo, jog neapykanta yra palaikoma švietimo darbuotojų – nes tyla, veiksmų stoka iš tiesų yra ne kas kitas kaip parama“.
Lietuvos moksleiviai taip pat pranešė, kad pamokose iš vis nėra kalbama apie LGBTQ+. Taip teigia 66% respondentų.
- Prisijunkite arba užsiregistruokite jei norite komentuoti