Briuselio oro uoste keleivius pasitinkančioje reklamoje gėjų bučinys: „Čia tu gali būti savimi“ (video)
Kiekvienas Briuselio lankytojas išeidamas iš oro uosto neišvengiamai praeina sieną su milžinišku ekranu. Joje rodoma Belgiją kviečianti pažinti reklama, kurioje ir gėjų pora. Pasak šiame mieste gyvenančio Martyno Norbuto – visiems žmonėms vis labiau ir labiau svarbi laisvė būti tokiais kokie jie yra ir tai tampa reklaminių kampanijų dalimi netgi pristatant šalį. Tuo metu Lietuvoje vis dar norima atsikratyti stereotipų neatitinkančiųjų.
„Sveiki atvykę į Belgiją. Čia gali būti inovatoriumi. Čia gali būti menininku. Čia gali būti savimi“, - skelbiama reklamoje. Būtent rodant paskutinę frazę ekrane matomi du besibučiuojantys vyrai.
Briuselyje jau ne vienerius metus gyvenantis Martynas sako, kad Belgija nemažai investuoja į įtraukties didinimą bei rengia kampanijas parodant, jog visi žmonės yra vertingi, unikalūs ir geba prisidėti prie kultūriškai turtingos aplinkos kūrimo.
„Priešingai nei Lietuvoje, kur ne maža dalis visuomenės stengiasi išstumti tam tikrų, dažnai net sovietmečio primestų taisyklių nesilaikančius ar stereotipų neatitinkančius žmones – Belgija ir ypač didieji miestai nori sukurti saugią aplinką visiems“, - sako jis.
2023 metais Belgijos vyriausybė nusprendė investuoti į naują jų šalį pristatantį projektą. Iniciatyva skirta ekonominius sprendimus priimantiems asmenims ir platesnei mokslinių tyrimų bendruomenei parodyti Belgijos atvirumą naujovėms.
„Bendradarbiaudami įvairiais požiūriais, kurdami tiltus ir kurdami sąjungas, galime pasiekti didelę pažangą tiek ekonominiu, tiek socialiniu požiūriu. Šis požiūris yra esminė Belgijos DNR dalis. Nors kiti gali nuspręsti izoliuotis, Belgija pasirinko atvirumą kaip kelią į priekį“, pristatydamas viešinimo kampaniją 2023 metais sakė Belgijos ministras pirmininkas Alexanderis De Croo.
Šalis prisistatyti pasauliui pasirinko tris pagrindines kryptis: naujoves, partnerystę ir įvairovę. Pastaroji tema daugiausia susitelkta pasidžiaugti pasiekimais LGBTQ+ teisių srityje. Būtent tai turėtų teigiamai prisidėti prie Belgijos reputacijos kūrimo tarptautinėje arenoje.
Pasak Martyno, Belgija puikiai suprato, kad norint pritraukti investicijas ir maksimaliai pasinaudoti kūrybiniu žmonių potencialu - reikia įtraukios aplinkos, kurioje vietą randa visi. Tai visiškai priešinga Lietuvoje dominuojančiai atmosferai.
„Lietuvoje pasakius, kad kažkur įvairovė yra vertinama – sulaukiama atsakymo „tai ir gyvenk ten“. Net nekyla mintis - o ką mes galime padaryti geriau, kad žmonės nenorėtų palikti gimtosios šalies, jog vis daugiau turistų atvyktų pabūti čia – nes tiesiog čia gera būti, jog mokslas ir verslas norėtų investuoti Leituvoje“, - teigia Martynas.
Anot jo, vietoj to Lietuvoje vis labiau stengiamasi parodyti, kad joje nėra vietos skirtingoms religijoms, seksualinės ar lytinės tapatybės žmonėms, normas laužantiems ir tikra asmenine laisve besimėgaujantiems.
„Visi neva privalo atitikti standartą. Regionuose vis dar pasigirsta kalbų net apie kažkokį tariamą kraujo grynumą, ar kažkokias tradicines vertybes – kas yra absoliuti nesąmonė žinant LDK istoriją, ar bent kiek pasidomėjus kokius stereotipus stengėsi įtvirtinti sovietai. Norisi pasakyti, kad mes esame laisvi – deja šioje srityje nemažos dalies visuomenės smegenys vis dar yra okupacijoje“, - reziumuoja M. Norbutas.
Anot Martyno, geriausias būdas į save pažiūrėti kitomis akimis – bent kelias savaites praleisti ten, kur visuomenė seniai yra pabudusi, kur įvairovė yra vertybė, leidžiantis kiekvienam maksimaliai save realizuoti.
- Prisijunkite arba užsiregistruokite jei norite komentuoti